June knows heat

Longer days mean more Hannity

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

33 Responses to June knows heat

  1. Fred Stiening says:

    Heavy.com is the only one so far who has a picture of the Virginia Beach shooter online, which rules out that DeWayne Craddock might be a white male straight Christian.

    The police chief doesn’t want you to even know his name

    https://heavy.com/news/2019/05/dewayne-craddock/

  2. Fred Stiening says:

    Not that anyone cares, but I found out why the WordPress database kept getting clobbered. I have a plug-in installed that allows you up to 5 minutes to edit or delete a comment that you make. It turns out it is incompatible with an older unsupported plug-in that I used occasionally. The combination of the two resulted in clobbering every comment in the database.

    It appears to be working now – this version also allows you to delete a comment if you change your mind within the 5 minutes.

  3. Fred Stiening says:

    Better late than never – Wide Orbit acquired Abacast in 2014. Abacast no longer exists although many players remained unchanged

    https://www.wideorbit.com/press/wideorbit-announces-wo-streaming/

    • CC1s121LrBGT says:

      I had to do a doubletake. I was thinking of surfernetwork.com – they had streamed many US stations, but all the streams stopped. May be a temporary outage, who knows. As always, you read it here on SRG first. 😉

      BTW – Try WCXT, WFJX or KBZN as examples.

      • Fred Stiening says:

        Since I don’t actually track the streaming links anymore, at least for the use by visitors, I wouldn’t notice that. Sunday is logically when maintenance happens, or it might be sports related.

        I see they are redoing some links, pulling out the surfernetwork part and just being lightningstream.com. I see they actually have a complete directory online, which I might scrape at some point.

        • CC1s121LrBGT says:

          The entire domain, surfernetwork.com was down yesterday. It came back up late last night. I had been monitoring it both directly and via sites that tell whether the issue is with you locally of with the site you are trying to reach.

          Seems to be working fine today… it streams many stations.

          • Fred Stiening says:

            According to Alex Jones, “they” were trying out the internet kill switch over the weekend. Perhaps the Bilderbergers had something to do with it

  4. Fred Stiening says:

    Challenge of the day – get Alexa to play the song “please don’t play B-17”

  5. Fred Stiening says:

    Yesterday, I got an email from Triton Digital announcing the streaming statistics for February 2019 (checks calendar and sees it is June). I noticed there was much more information about streaming sourced outside the United States.

    Down at the bottom it reminded me that Triton Digital is a wholly owned subsidiary of E. W. Scripps, something I did not know. It was acquired by the former newspaper company for $150 million in cash

    https://www.radioworld.com/news-and-business/scripps-adds-triton-digital-to-portfolio

    Scripps merged with the parent company of the Milwaukee Journal in 2014, then the merged company split into two companies. The Journal Group kept the newspapers and Scripps kept the radio, TV, cable TV and Internet properties (Newsy, Cracked.com…)

    The Journal company was then acquired by Gannett. Part of the reason for this change was the heirs broke up the ownership and divided the company stock to the remaining heirs. Hello, three generation rule. Scripps is now publicly traded as SSP.

    So where did Scripps get $150 million in cash to buy something they are obviously mismanaging? They sold their radio stations, but the TV spectrum auction is probably the answer (watch for update)

    • Fred Stiening says:

      This looks so familiar – company has over $1 billion in intangible assets, is larded up with long term debt, has unfunded pension liabilities and is losing money. They are buying up small market TV stations, I suppose on the theory that you can make money by getting more of what is losing money – volume, volume, volume!

      The FCC spectrum sale was not a major factor in their financials

      • CC1s121LrBGT says:

        Which TV stations are they buying? The FCC has been reducing the number of over the air channels buy buying them from the TV stations and then selling them to the mobile phone operators.

        Here in the NYC area, what had been WOR-TV Channel 9 is now T-Mobile phone traffic. (Channel 9 had moved to 600 MHz area and more recently moved again from 600 MHz for pay.)

        Consider that as more people watch video on their phones and less on over-the-air, 500 MHz may be the next to be converted from HD TV to phone.

        • Fred Stiening says:

          Already closed
          WLEX, the NBC affiliate in Lexington, Kentucky
          KOAA, the NBC affiliate in Colorado Springs, Colorado
          KATC, the ABC affiliate in Lafayette, Louisiana
          KSBY, the NBC affiliate in Santa Barbara-San Luis Obispo, California
          KRIS, the NBC affiliate, and KAJA, a Telemundo affiliate, in Corpus Christi, Texas
          KPAX and KAJJ, the CBS affiliates in Missoula, Montana
          KTVQ, the CBS affiliate in Billings, Montana
          KXLF and KBZK, the CBS affiliates in Butte-Bozeman, Montana
          KRTV, the CBS affiliate, and KTGF, the NBC affiliate, in Great Falls, Montana
          KTVH, the NBC affiliate, and KXLH, the CBS affiliate, in Helena, Montana

          Nexstar / Tribune divestiture
          WPIX (CW) in New York City
          KASW (CW) in Phoenix (which joins the Scripps ABC affiliate there)
          WSFL (CW) in Miami–Fort Lauderdale (adjacent to the Scripps NBC affiliate in West Palm Beach, Florida)
          KSTU (Fox) in Salt Lake City
          WTKR (CBS) and WGNT (CW) in Norfolk, Virginia
          WTVR (CBS) in Richmond, Virginia
          WXMI (Fox) in Grand Rapids, Michigan

          • CC1s121LrBGT says:

            Per Wiki, WLEX is digital channel 39, moving to digital channel 28. https://en.wikipedia.org/wiki/WLEX-TV

            And per https://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_high_frequency “512–608 MHz: Medium-band TV channels 21–36” implies that the highest UHF channel will be 36. I expect that WLEX either did or will get a cash payment for the channel move and possibly reduction in transmission power.

            I am not going to check each one of them one by one, but the idea is to buy them to get a check for moving to a lower UHF frequency as the mobile data band expands into what had been UHF TV.

            • Fred Stiening says:

              In an interesting twist, radio couldn’t resist turning this into a free money grab. Because many FM transmitters are located on TV towers that might move because the TV station is moving to be multiplexed on an HD subchannel of another TV station in town, some FM stations are demanding to be paid to move their transmitters. Because the FM station originally decided to not build their own tower, the FCC has agreed to pick up the moving bill. The reality is many of these towers are owned by third parties who routinely add and remove transmitters from their towers.

            • Fred Stiening says:

              There are two groups of TV stations – the big money ($10 billion total) went to those who agreed to surrender their spectrum by either going off the air completely or moving to a subchannel of another TV station. This applied mostly to major markets like new York City. WNBC got $214 million, PBS WNJN got $200 million to go away and channel share with themselves on another tower.

              https://www.njtvonline.org/about/announcements/

              In small markets like Lexington, the reverse auction flushed out the outrageous bids – WLEX originally wanted $162 million, but eventually dropped out when bidding got to $10 million. When the carriers refused to pay the outrageous amounts, the FCC cut back their hoped for 144 MHZ of freed spectrum to only 84 MHZ, so in many small markets like Lexington, there was no need for any licenses to go away.

              Congress allocated another $1.7 billion to pay for moving the losers to finish the repack. Staying in the UHF band is nothing more than changing a software setting in the transmitter, since TV is all digital now. Once the frequency is changed, viewers have to rescan to pick up where the virtual channel moved.

              https://auctiondata.fcc.gov/public/projects/1000/reports/reverse-winning_bids

              WLEX said in their opening bid that they wanted $162 million to turn in their license. They got nothing.

          • haiti222 says:

            They appear to have borrowed 700 million dollars in medium term debt. The major assets of Scripps were put into Scripps Networks Interactive in 2008 which was merged into Discovery Networks for over $14 billion dollars last year. Food Network/HGTV, etc. were worth a lot more than these TV stations or the dying newspapers.

            • Fred Stiening says:

              Or to phrase it a the different way, Wall Street is so focused on short term metrics that it was beneficial to the Scripps Networks part to separate from the lower-performing TV stations. At least in 2008, that would have meant the Scripps heirs had interest in both companies. The spin-off stock purchase for a little over $60 a share in cash along with roughly one share of discovery channel stock. Scripps was not a player at all in the international entertainment market, which is where the big money is starting to come from. The audience for an American movie in China is now driving content production in the United States.

              So it was the TV portion that is still called Scripps that is larding up on debt to buy yet more mostly smaller market stations. WPIX in NYC was on the list

            • Fred Stiening says:

              To clarify, Scripps earns an income from Cable TV retransmission rights. To many stations, that is just guaranteed income regardless of ratings.

              Scripps says 33% of their local revenue is from cable retransmission and over-the-top fees.

    • haiti222 says:

      The Scripps Family trust terms also applied to the spin-off until last year. The spinoff is super valuable because of the world content growth you spoke of. When I was in the Philippines, all kinds of HGTV and Food Network (and Cartoon Network and History Channel) content from the US was on the cable channels over there, but with Asian or Philippines versions of the channels. It was shocking to see people showing their toy cars from Michigan, etc. when I was over there, often with parts in English and parts in Tagalog. There is a French version of TV5 that just shows the cheap unpopular low budget shows from the Francophone world (and the news) while the US version of the channel has more popular movies and animated shows and is an expensive addon channel where it is available. They stream the cheap channel for free throughout asia on the internet, but you can’t even buy streaming in the US.

  6. Fred Stiening says:

    The NPR story about radio deregulation (in the news list) has so much wrong. It attempts to make big radio the villain, especially iHeart for “Dixie Chicking” music talent. What the author apparently doesn’t know is iHeart opposes the NAB deregulation proposal.

    They also don’t know that Westwood One is owned by Cumulus.

    Speaking of Monopoly power, while NPR does not directly own public radio stations, its Morning Edition and All Things Considered are heard on almost 800 radio stations, far more than Rush Limbaugh.

  7. Fred Stiening says:

    It is 58 degrees in Juneau AK, you know?

  8. Fred Stiening says:

    The creator of Pepe The Frog settled his lawsuit against Alex Jones for $15,000, probably less than the attorney fees. The copyright was filed after Jones made his profit, so the recovery was only for a portion of the revenue, not punitive damages.

    https://www.forbes.com/sites/legalentertainment/2019/06/11/infowars-and-alex-jones-settle-pepe-the-frog-copyright-dispute/

    Forbes relies heavily now on contributors who have an axe to grind, not trained reporters

  9. Fred Stiening says:

    Neither of the “oil tankers” damaged today in the Gulf of Tonkin… errr…. Oman was carrying oil. One was carrying methanol and the other naphtha

  10. Fred Stiening says:

    WMAL-AM is switching to ESPN on July 1st. Now that Cumulus has sold the land underneath the transmitter, no reason to pretend they’re interested in keeping the station going. The conservative programming will remain on FM, which appears to have better coverage

  11. Fred Stiening says:

    All you need to know about the Nationwide electricity blackout in Argentina – “Energy Secretariat”

  12. Fred Stiening says:

    This might be a sign of the End Times – New York Times doing a positive story about Michael Savage

    https://www.nytimes.com/2019/06/18/us/politics/michael-savage-trump.html

    As they say in the Middle East, the enemy of my enemy is my friend

  13. Fred Stiening says:

    According to a Russian radio station in New York City, there are between 6.5 and 7 million Russians living in the United States. That’s a lot of votes for Donald Trump!

Leave a Reply